اهتمام به حفظ منابع طبیعی در بین مسئولان دامغان تقویت شود

دامغان – امام جمعه موقت دامغان با بیان اینکه محیط زیست و منابع خدادادی امانتی برای آیندگان در دست ما است، گفت: اهتمام به بحث منابع طبیعی بیش از گذشته در بین مسئولان شهرستان تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباسعلی جیرانی در هفتمین روز از هفته منابع طبیعی و در آئین غرس نهال به میزبانی مرکز علمی کاربردی رسول اکرم(ص) دامغان، ضمن بیان اینکه این ایام فرصتی مغتنم است که به ما می آموزد به خوبی و درطول سال از عرصه‌های منابع طبیعی حراست و پاسداری کنیم، ابراز داشت: فرهنگ درخت و درختکاری در جامعه ما نباید به فراموشی سپرده شود و این فرهنگ مقدس و با ارزش بیش از گذشته در سطح جامعه گسترش پیدا کند.  

وی اضافه کرد: متاسفانه حراست و پاسداری از منابع طبیعی در جامعه ما ضعیف است و دغدغه داشتن پاسداری و حراست از منابع طبیعی باید به عنوان یک موضوع مهم و اساسی در سرلوحه کار همه ما مردم قرار گیرد و از آن هرگز غفلت نشود.

رئیس ستاد نماز جمعه دامغان با بیان اینکه فرهنگ کاشت یک درخت به نام شهید باید در سطح جامعه و در بین مردم ترویج، گسترش و فرهنگ سازی شود، افزود: منابع طبیعی به عنوان یک سرمایه ملی باید برای همه ما مهم باشد تا بتوانیم با حراست و پاسداری از آن به آیندگان این سرمایه را منتقل کنیم.

جیرانی با بیان اینکه بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری فرهنگ، تمدن و هویت مردم بستگی به منابع طبیعی دارد و این مهم نشان از این دارد که منابع طبیعی برای ما مهم بوده و نباید به آن بی توجه باشیم، ابراز داشت: منابع طبیعی از یک نقش مهم و سازنده در کمک به رشد و توسعه اقتصادی پایدار برخوردار است و باید برای کمک به این موضوع برای تقویت منابع طبیعی بهتر از گذشته کوشا باشیم.